·  TEL. 932 251 324 · EMAIL info@voramar.cat

ENGLISH CULTURE WEEK

13-03-2011

RESUM DE LA ENGLISH CULTURE WEEK A TOTNES

Quaranta-tres alumnes d’ESO, acompanyants de tres mestres del Voramar han participat a la English Culture Week  del 6 a l’11 de març.

L’experiència ha estat molt positiva i enriquidora per als nostres alumnes que han pogut coneixer la cultura anglesa a través de diferents activitats i tallers així com en la seva estada en famílies.

Us deixem un petit resum del que han estat aquests dies:

PRIMER DIA. GIRONA – BRISTOL – TOTNES – MOLT BEN ACOLLITS

Dia de viatge, a les 10:20 sortim de l’aeroport de Girona amb un vol de Ryanair cap a Bristol on vàrem agafar un autocar fins a Totnes on ens esperaven les famílies d’estada.

Totnes és petit, pero molt acollidor. El clima és fred.

SEGON DIA – TOTNES – 2 – TEST DE NIVELL I CLASSES

De bon matí ens hem trobat a l'escola i hem pogut intercanviar impressions amb els nens. Tots coincideixen en que les famílies són molt acollidores i els estan fent sentir com a casa. Tot seguit, han fet un test de nivell per poder fer tres grups i, després d'aquest moment de tensió, ens hem relaxat amb una visita turística pel poble que ens ha servit per estirar les cames i fer gana.

Aprofitant que feia sol, hem decidit portar-los a dinar a la placeta on fan el mercat. Déu n'hi do els dinars que els han preparat! Quan hem tornat a l'escola, i fins que han començat les classes de la tarda, els hem acompanyat a la sala de jocs o ordinadors. A les 5.30h. han acabat les classes i han tornat a casa amb les seves famílies.

TERCER DIA – CLASSES -  DARTINGTON HALL AND GARDENS I BARÇA

Al matí hi han hagut classes en les quals, segons ens han explicat els alumnes, han treballat aspectes culturals d'aquí i d'allà i el medi ambient i han fet èmfasi en l'expressió oral. Hem dinat al mateix lloc d'ahir, perquè el sol a Anglaterra no es pot deixar escapar però, aquesta vegada hem tingut temps lliure per passejar i fer algunes compres. Abans de tornar a l'escola hem tingut el gran moment 'Happy Birthday', ja que celebràvem els aniversaris de l'Abel i la Núria. Com que estem a Anglaterra, ho hem fet a l'anglesa; els hem cantat 'happy birthday' i els hem regalat una targeta i un 'teddy bear'.

Aquesta tarda hem anat d'excursió a Dartington Hall and Gardens; dues hores de passejada per la verdor britànica. Hem acabat esgotats. Ara han tornat amb les seves famílies per sopar i preparar-se pel gran partit; alguns el veuran a casa i d'altres han quedat per anar al típic 'pub' amb les famílies.

Tots estan molt bé i molt contents i intenten aprofitar al màxim aquesta experiència, ja que conversen molt amb les seves famílies i s'adrecen a la gent del poble i de les botigues sense la nostra ajuda. Estarieu molt orgullosos d'ells. Les famílies els han comentat que, si comparen amb d'altres alumnes que han tingut de les seves edats, tenen un nivell d'anglès realment bo.

QUART DIA – PLYMOUTH I ACTIVITATS NOCTURNES

'Força Barça! Quin partit més emocionant vam viure anit i, a més, alguns van tenir l'oportunitat de viure una nova experiència: visitar el típic 'pub' anglès, del qual han sentit parlar moltes vegades, i envoltats de seguidors de l'Arsenal.

Aquest matí, encara amb l'emoció al cos, hem agafat un autocar camí de Plymouth, que va ser un dels ports més importants d'Anglaterra. Una vegada allà, hem recorregut alguns dels carrers perquè els nens havien de respondre unes preguntes sobre Plymouth. El premi per al guanyador era una samarreta i... qui ha estat el guanyador/a? La Clàudia Creixell! Enhorabona!

Després de dinar, hem tornat a l'escola i els nens han continuat les seves classes. Ara són amb les seves famílies i, a les 19.30h, ens retrobarem tots a l'escola per les activitats nocturnes: bingo, pel·lícula, etc.

CINQUÈ DIA – CLASSES DE COMUNICACIÓ I TALLERS

La nit del dimecres vam poder gaudir del la primera de les dues activitats nocturnes, en la qual els nens van poder triar entre jugar al bingo, amb uns premis molt dolcets, o veure una pel·lícula. Vam passar una bona estona tots plegats i vam compartir moments de relax i diversió.

El matí del dijous ha començat amb classes dedicades als mitjans de comunicació per poder comparar-los amb els nostres. Després, i com sempre, hem anat a dinar però, avui el temps no ens ha acompanyat massa i hem hagut de refugiar-nos del fred i de la pluja. Ja diuen els nadius que una setmana a Anglaterra sense plutja és com un miracle.

Tot seguit han començat els tallers. En un hem aprés a tocar diferents ritmes amb instruments de percussió. Durant una estona, Totnes a deixat de ser un poble tranquil. En l'altre,i  amb l'ajuda d'un animador, els nens han interpretat contes i llegendes d'arreu del món. Llàstima que els 'Oscar' ja han sigut!.

SISÈ DIA – MERCAT - DEVON CREAM TEA – ACTIVITAT FÍSICA – DISCO I KARAOKE

Aquest és el darrer dia que estem a Totnes ja que demà sortim a les 5 del matí cap a Bristol per agafar un vol cap a Barcelona. Més d’un manifesta que es vol quedar.

Aquest matí hem estat al mercat per poder veure les diferents paradetes i hem menjat el Devon Cream Tea per acompanyar el típic 'scone'. Ja us ho explicaran bé els nens. Després de dinar hem caminat fins el complex esportiu del poble per fer una mica d'esport i compensar per totes les llaminadures angleses que hem menjat aquests dies. Hem pogut jugar a futbol, 'badmington' i bàsquet. Ha estat molt bé perquè avui ha fet el millor dia des de que estem aquí i unes horetes de sol s'agraeixen. Després hem tornat a l'escola per fer les últimes classes. Quan arribin a casa, és l'hora de preparar les maletes, sopar i posar-se bén guapos per la disco i karaoke que tenim aquesta nit.